Wijnen na Pasen

← Overzicht
Beste wijnliefhebber,

Om de allerzwaksten en minst bedeelden financieel te kunnen ondersteunen, lanceert Lions Club Menen voor de tweede keer “Wijnen na Pasen”, waarbij een selectie wijnen verkocht worden en de opbrengsten integraal en op de best mogelijke manier worden aangewend ten gunste van de sociale doelen die onze Lions Club genegen zijn.

Enkel met uw hulp kunnen we onze doelstellingen realiseren. We zorgen ervoor dat kansarme kinderen uit onze regio op kamp kunnen gaan of een uitstap met school kunnen doen. We zorgen ook voor een heus Sinterklaasfeest in samenwerking met de vzw Love in Action uit Wervik voor gezinnen die het financieel moeilijk hebben en waarbij de Sint anders wellicht niet voorbij komt. Wij stellen financiële middelen en materiaal ter beschikking aan Sint Vincentius in Menen, voor de kansarme leerlingen uit deze scholengemeenschap.

Wij steunen tevens Villa VIP in Wevelgem. Dit is een kangoeroewoning waar 10 volwassenen met een beperking, samenwonen met een zorgkoppel. Veiligheid, Inclusie en Participatie zijn hierbij de sleutel-woorden. En dit zijn maar enkele voorbeelden, meer projecten vindt u verder in deze brochure.

De selectie omvat dit jaar opnieuw de lekkere Champagne van vorig jaar - ideaal voor een feestelijke gelegenheid - en de Rosé Sainte Roseline Prestige uit de Provence om de zwoele zomeravonden door te komen. We stellen ook opnieuw twee Italiaanse wijnen voor, rood en wit voor een gezellige avond aan de BBQ. Eveneens nieuw is de Zuid-Afrikaanse witte wijn van de West-vlaamse familie Haspeslach. En last but not least, Chateau Prieuré Saint Anne, een rode wijn uit Bordeaux, gemaakt door Herwig Callewier en Annelies Corne, schoonzoon en dochter van een Lions lid uit onze club. Nieuw dit jaar is de Prieuré magnum fles in geschenkverpakking.

Wij laten jullie graag genieten van deze wijnen en hartelijk dank alvast voor jullie steun !

Frank Cnockaert
Voorzitter Lions Club Menen